Infrastructura Căilor Ferate Române, dar și locomotivele și vagoanele uzate fizic și moral nu sunt o noutate pentru nimeni în România. Doar că nimeni nu face nimic pentru a schimba lucrurilor, ci doar vorbesc frumos de parcă totul se va rezolva de la sine.
Practic nu trece o zi pe ruta București Nord – Baia Mare – Satu Mare, fără ca ba locomotiva să ia foc, ba locomotiva să se strice. Și culmea toate se întâmplă doar între Baia Mare și Jibou sau între Baia Mare și Satu Mare.
Atât linia ferată între Baia Mare și Jibou și Baia Mare – Satu Mare, distrusă și uzată pe care se circula cu 30-40 km/ora, cât și locomotivele diesel depășite moral și fizic, pur și simplu înnebunesc călătorii.
Un alt exemplu elocvent l-am primit astăzi când trenul accelerat Baia Mare – București Nord (IR 1642) are deja o întârziere de peste o sută de minute. Motivul? Locomotiva diesel veche, antică și de demult, s-a stricat la 12 km de Baia Mare, undeva în stația Satulung.
Se așteaptă ca o altă locomotivă să vină de la Jibou pentru ca trenul să își poată continua drumul, asta spre disperarea călătorilor onești care nu își doresc decât o călătorie confortabilă și bineînțeles cât de cât punctuală. Asta pentru că un drum de la Baia Mare până la București durează nici mai mult nici mai putin decât 13 ore și 58 de minute!