Personalul din cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Maramureș, respectiv Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Maramureș detașat în cadrul altor structuri ca sprijin au revenit, iar începând de luni, 18 mai a.c., cele două servicii publice comunitare vor avea program de lucru cu publicul, pe două schimburi, între orele 8.00 şi 20.00.
Activitățile cu publicul se vor derula la cele două servicii publice comunitare doar în baza programărilor on-line pe platformele www.epasapoarte.ro, respectiv www.drpciv.ro
Accesul cetățenilor în sediul de pe strada Aleea Școlii nr.1 se va face controlat, cu respectarea măsurilor de igienă și de protecție, păstrarea distanței de socializare și utilizarea măștii de protecție pentru a preveni și limita răspândirea infecției cu noul Coronavirus. La Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Maramureș se vor efectua activități pentru înmatricularea vehiculelor, autorizarea provizorie a vehiculelor (numere roșii), preschimbarea permiselor de conducere românești și străine, radiere vehicule, transcriere vehicule, duplicate permise de conducere și certificate de înmatriculare. Menționăm faptul că se menține valabilitatea permiselor de conducere pe o perioadă de 90 de zile de la data încetării stării de urgență, 45 de zile de la data încetării stării de urgență pentru autorizațiile de circulație provizorie. Sunt valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la data încetării stării de urgență și documentele necesare operațiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obținute de către solicitanți de la alte instituții/entități, documente care au expirat în interiorul stării de urgență.
Cererile pentru eliberarea pașapoartelor se depun la sediul serviciului public comunitar în baza programării on-line. Se menține măsura suspendării activității la punctele de lucru mobile din Sighetu Marmației și Borșa. Persoanele programate trebuie să respecte ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului. Accesul pentru depunerea cererii se va realiza în baza programării on-line și a documentului de identitate prezentat în original. Intervalul de programare on-line pentru preluarea cererii de eliberare a documentelor de călătorie a fost modificat de la 7 minute la 10 minute în vederea asigurării timpului necesar igienizării corespunzătoare după prelucrarea fiecărei cereri. Pentru ridicarea pașaportului simplu electronic recomandăm cetățenilor să opteze pentru expedierea prin servicii de curierat la adresa de domiciliu sau de reședință din țară a titularului sau a persoanei care a formulat cererea. Potrivit prevederilor legislației în vigoare pașaportul simplu temporar nu poate fi livrat prin servicii de curierat.