BREAKING NEWSImportant

Cât de eficientă este promovarea pe social media pentru sectorul de osptalitate?

Industria de ospitalitate a înregistrat o creștere de 330 de miliarde de dolari din anul 2024, de la 5.38 trilioane de dolari, la 5.71 trilioane de dolari în 2025 la nivel global. Piața se află pe un trend ascendent, pentru următorii cinci ani prefigurându-se o creștere anuală de 6.2%. Printre motivele care stau la baza creșterii se află și numărul crescut de cereri a generațiilor Y și Z pentru călătorii și experiențe turistice unice.

Interesul crescut se datorează noilor modalități de marketing folosite de către agențiile de publicitate pentru companiile din industria ospitalității, printre care se numără și promovarea pe rețele de social media. În ultimii ani, rețele de socializare sunt folosite în diverse scopuri de către sectoarele economice. De exemplu, sectorul iGaming utilizează rețelele de social media pentru crearea de conturi pe platformele de casino, așa cum este cazul Vulkan Vegas, un portal internațional care acceptă jucători români și care oferă opțiunea de creare cont cu Tik Tok și X.

În condițiile în care peste 80% dintre rezervări se fac online, companiile din domeniul ospitalității au început să folosească în număr mare tehnologiile AI, IoT și promovarea alternativă pe rețele de social media. Aproximativ 85% dintre unitățile hoteliere folosesc marketingul online, așa cum se întâmplă și cu micile afaceri de turism (95%) și cu agențiile de turism (91%). Prezentul articol analizează eficiența promovării pe rețele de socializare, care sunt cele mai bune strategii de marketing pe canalele de social media și care sunt beneficiile pentru sectorul de ospitalitate. 

Care sunt strategiile de marketing pe social media pentru ospitalitate?

Companiile de publicitate folosesc o serie de strategii și tactici pentru atragerea clienților de pe rețelele de social media, care numără peste 5.7 miliarde de persoane, printre care se evidențiază cele din următoarea listă:

  • Crearea de conținut captivant – videoclipurile scurte, care pun accentul pe elemente vizuale de calitate superioara și care sunt optimizate pentru Reels pe TikTok, sunt instrumente excelente pentru a capta atenția utilizatorilor de pe rețele de socializare;
  • Crearea de povestiri – poveștile atractive, care se bazează pe istoricul hotelului, cu momente din spatele cortinei, inclusiv experiențe ale membrilor staff-ului sau ale oaspeților contribuie la succesul campaniei publicitare;
  • Folosirea de conținut generat de clienți sau de conținut sezonal – împărtășirea experiențelor personale, inclusiv a celor de sezon, ajută la transmiterea unui mesaj de autenticitate și contribuie la creșterea încrederii în brand;
  • Promovarea realizată prin intermediul influencerilor – colaborarea cu influencerii care activează în domeniul ospitalității ajută la atragerea unui public-tintă bine conturat;
  • Plasarea de oferte și promoții exclusive pentru utilizatorii rețelelor de socializare – strategia de acest tip atrage un număr crescut de rezervări mai ales că este directă și nu implică promovare plătită;
  • Derularea de campanii targetate pe baza geolocației – campaniile promoționale se adresează unui segment clar determinat de clienți, care provin dintr-o anumită regiune și care sunt interesați de o vacanță în zona în care este poziționată facilitatea turistică.

Printre cele mai folosite rețele de socializare se numără Tik Tok, Facebook și Instagram (80%).

Care sunt beneficiile campaniilor de marketing pe rețelele de socializare pentru turism?

Utilizarea strategiilor de marketing pe rețele de social media pentru industria de turism vine cu o serie de avantaje care sunt prezentate mai jos:

  • Creșterea vizibilității brandului – colaborarea cu influencerii de pe platformele TikTok sau Instagram înseamnă o bază de milioane de poteniali vizitatori pentru facilitățile turistice promovate;
  • Poziționare superioară a brandului printre competitori – crearea unei imagini solide, bazate pe promovarea unor valori reale și care rezonează cu publiul-țintă creează o identitate distinctă pentru brand, poziționându-l pe o treapta superioară pe piața de turism, care este dominată de un puternic spirit competitiv;
  • Creșterea de vânzări și a rătei de conversie – campaniile publicitare reușite de pe platformele de socializare conduc la o rată de conversie buna din rândul clienților potențiali;
  • Raport eficient între prețul plătit și rezultatele obținute – randamentul față de canalele de publicitate tradiționale este mult mai ridicat pe rețelele de social media, fiind achitat un preț mic comparativ cu rezultatele obținute;
  • Actualizări în timp real despre rezultatele campaniilor publicitare – sunt oferite informații actualizate despre situația rezultatelor generate de campaniile de marketing, ceea ce ajută la adoptarea celor mai bune soluții pentru eficientizarea campaniilor;
  • Gestionarea reputației în timp real – campaniile de pe rețelele de social media beneficiază de suport în timp real, precum monitorizarea conversațiilor, posibilitatea de a raspunde instant feedback-ului negativ și opțiunea de gestionare a imaginii brandului în timp real. 

Pentru ca strategiile de marketing pe platformele de socializare să aibă succes este necesară setarea unor obiective clare, ușor de măsurat, precum și alegerea retelor de social media cele mai potrivite pentru promovare. Eficientizarea campaniilor de publicitate se bazează și pe monitorizarea și analiza performanței, pentru că permite adaptarea tacticilor în mod corespunzător. Așadar, strategiile de promovare pentru industria de ospitalitate sunt eficiente atunci când sunt alese cele mai potrivite modalități de prezentare a ofertelor și când publicul-țintă este selectat corect.

Te-ar putea interesa si

4 percheziții la doi patroni din Vișeu de Sus. Reținuți pentru 24 de ore apoi puși în libertate sub control judiciar pentru 60 de zile. Patru autovehicule recuperate

Vasile Dale

ÎNTRE COLŢIREA ŞI HIDEAGA: A rupt cu maşina un stâlp, apoi a ajuns pe câmp

Redactie

Avem și probleme în Spitalul Județean Baia Mare: Nereguli descoperite în urma unui control. Șefa DSP a dat din colț în colț refuzând să comunice cu maramureșenii (VIDEO)

Vasile Dale

Lasa un mesaj

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.