În sala “Bogdan Vodă” a Consiliului Județean Maramureș, s-a desfășurat astăzi analiza activității Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Gheorghe Pop de Băsești” al județului Maramureș pe anul 2021.
La întrunire au participat domnul Rudolf Stauder, prefectul județului, doamna Enikö-Erzsébet Krizsanovszki, subprefect, domnul Ionel Ovidiu Bogdan, președintele Consiliului Județean, domnii Doru Alexandru Lazăr și Radu Daniel Trufan, vicepreședinții Consiliului Județean, comandanţii şi şefii unităţilor şi instituţiilor aparţinând sistemului național de apărare, ordine publică și siguranță națională, comanda I.S.U. Maramureș, respectiv ofițeri și subofițeri din cadrul unității.
Lt.col. Pițiș Marian, inspectorul șef al I.S.U. Maramureș, a prezentat principalele date referitoare la activitatea unității pe parcursul anului 2021. Astfel, obiectivul fundamental al activităţii desfăşurate în perioada analizată a vizat creşterea capacităţii operaţionale şi de răspuns, reducerea impactului efectelor situaţiilor de urgenţă asupra comunităţilor şi îmbunătăţirea calităţii misiunilor executate în folosul populaţiei.
În anul 2021, serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă din judeţul Maramureş au fost alertate la aproape 8200 de evenimente, cu o medie de 22,41 pe zi. Tendința a fost descendentă, cu o scădere a evenimentelor cu 4,8 % faţă de anul 2020. În perioada analizată, serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă au acționat, printre altele, la:
- peste 6000 de cazuri de asistență medicală de urgență;
- aproape 500 de incendii;
- aproximativ 450- alte intervenții (exemple: salvare animale, degajări de arbori);
- peste 200- asistența persoanelor;
- circa 340- alte situații de urgență, printre care inundații și asanare de muniție neexplodată;
- 150 de misiuni de sprijin;
- peste 130 de recunoașteri;
- aproape 70- descarcerare.
Pe parcursul anului au fost și 27 de alerte false.
Printre principalele direcții de acțiune pentru anul 2022 se numără menţinerea în stare de operativitate a tehnicii de luptă și utilajelor pentru intervenţie, continuarea demersurilor către Consiliul Judeţean pentru implementarea proiectelor de dotare cu mijloace de intervenție performante, reducerea numărului de incendii la gospodăriile populaţiei, ce au drept cauză exploatarea necorespunzătoare a coşurilor de fum şi a instalaţiilor de încălzire și eficientizarea colaborării cu autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile deconcentrate şi descentralizate, precum şi cu societatea civilă, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce revin inspectoratului.