Important

IGPR, despre digitalizarea Poliției Rutiere

Având în vedere informațiile vehiculate în spațiul public, privind întocmirea electronică a documentelor specifice activității de constatare a contravențiilor, precum și solicitările reprezentanților mass-media, Centrul de Informare și Relații Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române este abilitat să comunice următoarele:

În anul 2021, Inspectoratul General al Poliției Române, prin Direcția Rutieră, a semnat cererea de finanțare pentru accesarea unui proiect cu finanțare europeană, denumit: Dezvoltarea unui sistem mixtmobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulaţie.

În cadrul acestuia, vor fi achiziționate, printre altele (drugteste, aparate radar, imprimante, autospeciale), 4.000 de tablete.

Acest proiect își propune dezvoltarea unor sisteme digitale de preluare a informațiilor din trafic și integrarea altor componete specifice muncii operative.

Astfel, procesul de digitalizare are două componente majore:

Sistemul POLGIS, ce va fi instalat pe cele 4.000 de tablete, va permite preluarea datelor de pe drumurile publice (informații despre infrastructura rutieră), dezvoltându-se astfel un mecanism digital eficient de colectare/furnizare a informațiilor din trafic, care să asigure valorificarea într-o manieră completă și corelată a datelor, pentru creșterea siguranței rutiere.

Sistemul va permite interconectarea mai multor factori implicați în domeniul siguranței rutiere, dar și semnalarea aspectelor neconforme din trafic, atât către conducatorii auto, cât și către entități cu atribuții în domeniul de administrare a drumurilor.

Acesta va putea comunica, prin componenta Infotrafic a Poliției Române, cu platformele mobile utilizate de conducătorii auto, în vederea previzionării evenimentelor din trafic și optimizării rutei, în cazul obstrucționării traficului (evenimete rutiere, alunecări de teren, evenimente publice, transporturi agabaritice).

Sistemul de ABATERI MOBILE va permite conectarea cu bazele de date naționale ale Poliției Române, întocmirea documentelor specifice activității de constatare a contravențiilor, printarea acestora și stocarea automată în bazele de date și integrarea cu Titlul de Creanță Electronic.

Pe tabletă vor fi instalate bazele de date de interes ale Poliției Române, în care se vor regăsi persoanele date în urmărire, autovehicule sustrase sau implicate în comiterea de infracțiuni. Astfel, se va digitaliza procesul de identificare a elementelor infracționale, aducând un aport considerabil pentru combaterea criminalității.

Toate aceste funcții vor permite creșterea gradului de eficiență și debirocratizare a activității Poliției Române, în favoarea unui climat de siguranță sporit, costurile pentru cetățean fiind reduse.

Sistemul este conceput să permită dezvoltarea ulterioară, în raport de evoluția legislației specifice în domeniu, precum plata folosind cardul, comunicarea documentelor pe adrese de e-mail, posibilitatea de a traduce informații minimale referitoare la procedurile specifice, în mai multe limbi de circulație internațională – anunţă Poliţia Română.

Te-ar putea interesa si

Aparatură performantă pentru sterilizare la Spitalul Județean de Urgență Baia Mare

Vasile Dale

Consiliul Județean Maramureș susține inițiativa Consiliului Național al Elevilor

Redactie

LA DATORIE: Furt din maşină, dejucat de jandarmii băimăreni

Redactie

1 mesaj

Nelu buzura aprilie 24, 2023 at 12:51 am

Este un lucru bun ,dar ca sugestie vă spun că ar trebui să vină și în sprijinul cetățeanului de rînd , și aici mă refer strict la permis de conducere ,carte de identitate ,asigurare auto ,uitate acasă de cetățean , spunînd anumite date sau CNP ,cetățeanul să poată fi indentificat de poliție ,fără a i se face proces verbal sau direct contravenție , dece spun acest lucru ,mă uit doar la cazul meu de exemplu ,avînd soră cu handicap grav grad 1 pshic (scrizofrenie paranoidă),de multe ori cînd plec în oras să cumpăr cele necesare , îmi distrage atenția cu tot felu de întrebări aiurea sau aceleași , și uit portofelul acasă cu toate actele ,menționate mai sus , am mers chiar la lidl să cumpăr , ajung cu produsele la casa de marcat ,și hop nu am portofelul cu mine , îmi spune-a o doamnă ,fugi la mașină dacă ai uitat , dar era uitat acasă nu la mașină , am pus produsele la raft și am plecat acasă după portofel , în tot acest timp practi eram 50% făra permis și celelalte acte , daca tot sunt într-o bază de date a poliției române ca avînd permis,buletin,și asigurarea care se poate verifica în timp real după nr mașini ,pe situl aida , nu ar trebui să fie proces verbal de avertisment si nici contravenție în contextul în care vorbim despre DIGITALIZAREA POLIȚIEI ROMÂNE!!

Dacă se poate un răspuns scurt la această preucupare a mea din partea IPJ MARAMUREȘ , ar fi bun și pentru liniștea de a nu mă mai tulbura în situația în care pot uita actele acasă , acest răspuns ar fi pentru toți care au uneori această problemă ,eu mulțumesc anticipat IPJ MARAMUREȘ ,ÎN SPERANȚA UNUI MIC COMENTARIU ,CONFORM LEGI!!.

Raspunde

Lasa un mesaj

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.