Ceea ce face Serviciul de Ajutor Maltez Baia Mare cu adevărat special este dăruirea, munca, devotamentul și sacrificiul voluntarilor care se implică în situații de urgență pentru a proteja siguranța și viețile oamenilor. Este vorba despre tineri care aleg să prețuiască binele altora, despre oameni care aduc o schimbare în comunitate…
Cu o prezență continuă de 35 de ani la nivelul județului Maramureș, Serviciul de Ajutor Maltez Baia Mare acționează în sistem operațional integrat împreună cu agențiile de intervenție în situații de urgență și contribuie activ la bunăstarea comunităților locale prin desfășurarea pe teritoriul județului Maramureș a unor proiecte cu un puternic impact social și comunitar. Proiectele specifice situațiilor de urgență desfășurate la nivel local, județean și național de către Serviciul de Ajutor Maltez Baia Mare vin în sprijinul oamenilor, fiind extrem de importante pentru educația tinerei generații și pentru contribuția adusă de tinerii voluntari în sprijinul comunității.
Sub umbrela proiectului „Atelier de Prim Ajutor în Școală”, peste 1.600 de copii și tineri au participat la cursuri de acordare a primului ajutor de bază, organizate în grădinițe, școli, licee și universități din județul Maramureș. În paralel, programul „O secundă în plus… sau în minus” a condus la formarea a peste 1.200 de adulți din instituții guvernamentale, organizații nonguvernamentale și din sectorul privat.
Baia Mare a devenit un centru de excelență. Programele inițiate de către Serviciul de Ajutor Maltez Baia Mare, „Managementul Situațiilor de Urgență în Prespital”și „Pregătire pentru Performanță”au adus împreună profesioniști în domeniul medical, care și-au perfecționat abilitățile de intervenție în situații critice.
Cu o prezență impresionantă la evenimentele publice, culturale sau sportive, Echipajele de Prim Răspuns încadrate de voluntari de la Serviciul de Ajutor Maltez Baia Mare au asigurat asistență medicală prespitalicească la peste 120 de evenimente, prin programul „Aproape de Comunitate”. În același spirit, misiunile de intervenție reală din cadrul proiectului „Prim Răspuns în Comunitate” au implicat voluntarii în gestionarea urgențelor, aceștia acționând în sistem operațional integrat alături de agențiile de intervenție în situații de urgență.
Instruirea continuă și perfecționarea reprezintă un element cheie pentru dezvoltarea capacităților de răspuns rapid și, în cadrul programului „Suntem cei mai buni”, voluntarii noștri parcurg stagii complexe de pregătire, învață cum să se coordoneze și să lucreze împreună într-o tipologie foarte amplă de intervenții și participă la exerciții și simulări desfășurate în parteneriat cu ISU Maramureș, SMURD, Serviciul de Ambulanță Județean Maramureș, Serviciile Publice Județene și Locale Salvamont sau structurile S.V.S.U.
Alături de tineri, aproape de oameni sau sprijin pentru comunitate, voluntarii de la Serviciul de Ajutor Maltez Baia Mare sunt întotdeauna în prima linie acolo unde este nevoie și intervin rapid, eficient si cu profesionalism în situații neprevăzute.
Cu sprijinul partenerilor nostri, Consiliul Judeţean Maramureş, Municipiul Baia Mare, Visit Maramureș, Medimpact, Rotary Club Baia Mare, Rotaract T.E.A.M. Baia Mare, Printmasters Europe, Italsofa Romania, B. Braun, Hotel Seneca, Service Auto Seneca, I C E P, Meditech SRL, Andana Pan, Power Medical, SC VITAL SA și a partenerilor media PLUS TV Maramureș, Graiul Maramuresului, Gazeta de Maramures, VasileDale.ro, FocusMM.ro răspundem cu promptitudine pentru a veni în sprijinul locuitorilor din județul Maramureș.
Prin proiectele desfășurate, voluntarii de la Serviciul de Ajutor Maltez Baia Mare continuă o tradiție de aproape zece secole a Ordinului de Malta (Order of Malta) în sprijinirea celor bolnavi, a celor săraci și a celor marginalizați din societate.
1 mesaj
Sa sperăm că și au revenit și ca vor contribui cu adevărat la misiunea data . In urma cu patru ani aveam mare nevoie . Am mers și la maltezi și la cruce masii și-i până la urmă am primit ajutor de la niste privați germani . Nu pentru ca atunci nu aveau în atribuții ci pentrucă persoana de contact avea alte probleme : sa și rezolve piata , relația cu cunoștințele . Am mulțumit lui Dumnezeu și am jurat că o să le fac reclama negativă .