Ieri, 20.01.2021, a avut loc şedinţa de lucru a Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social pentru formarea profesională (CLDPS) Maramureș, la care au participat membri acestuia (titulari sau supleanți), domnul inspector școlar Ioan Gheorghe Bonaț, secretar al CLDPS și doamna prof. ing. Livia Pop, inspectorul coordonator pe zona N-V al Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT).
Punctul principal pe ordinea de zi a întâlnirii a fost analiza și avizarea, de către CLDPS Maramureș, a proiectului cifrei de școlarizare pentru anul școlar 2021 – 2022, la învățământul profesional şi tehnic (învăţământ postliceal, învăţământ liceal filiera tehnologică, învăţământ profesional, învăţământ dual, stagii de pregătire practică).
Doamna inspector școlar general, prof. dr. Anca Minodora Costin Hendea, președintele CLDPS Maramureș, a prezentat principiile și modul de lucru în fundamentarea propunerilor de cifre de școlarizare.
Participanții la ședința de lucru au avut intervenții prin care au susținut propunerea făcută:
- domnul Onea Mircea, reprezentantul Inspectoratul Teritorial de Muncă Maramureş, a făcut referire la calitatea învățământului și a nivelului de pregătire a elevilor;
- doamna Livia Pop, inspector coordonator pe zona N-V al CNDIPT, a apreciat proiectul planului de școlarizare și atenția acordată învățământului profesional și tehnic în construcția acestuia;
- domnul Erdei Zoltan, reprezentant al SC Eaton Electro Producţie SRL Sârbi, a propus ca învățământul tehnologic din județul Maramureș să aibă o pondere de 50% din cifra de școlarizare la clasa a IX-a, justificându-și solicitarea din nevoia unui demers al factorilor responsabili de modificare legislativă astfel ca, pentru înscrierea la învățământul liceal, să fie obligatorie obținerea mediei 5 la examenul de Evaluare Națională din clasa a VIII-a;
- domnul Mitru Petre, de la SC Multinet SRL Baia Mare, a apreciat efortul depus de conducerea ISJ Maramureș pentru a propune un Plan de Școlarizare pentru anul școlar 2021 – 2022 echilibrat și realist, având în vedere faptul că numărul absolvenților de gimnaziu din acest an a scăzut considerabil față de anii anteriori;
- domnii Crișan Florin (ATP Motors Baia Mare), Morar Ovidiu (Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Maramureş) și Tuș Florentin (Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş) au remarcat reacțiile emoționale apărute în mediul online și au cerut lămuriri cu privire la principiile și algoritmul avut în vedere la propunerile de cifre de școlarizare pentru școlile din județul Maramureș, având în vedere numărul scăzut din acest an al absolvenților de clasa a VIII-a.
- domnul Cucoșel Constantin (Filiala Judeţeană Maramureş a Uniunii Generale a Industriaşilor din România) a abordat tema privitoare la impactul pe care planul de școlarizare 2021 – 2022 îl va avea asupra normelor didactice ale profesorilor.
Proiectul Planului de Școlarizare pentru anul școlar 2021 – 2022, având la bază legislația actuală ce prevede constituirea claselor cu un număr de 28 elevi, a primit avizul membrilor CLDPS în unanimitate. Dacă metodologia de repartizare a elevilor în clasa a IX-a va suferi modificări, acestea vor fi anunțate tuturor partenerilor educaționali, iar Proiectul planului de școlarizare va suferi modificările care se vor impune.
BIROUL DE PRESĂ AL INSPECTORATULUI ȘCOLAR JUDEȚEAN MARAMUREȘ