Echipajele maramureșene au ajuns la Raliul Bucovinei dornice de a aduce acasă rezultate mari pentru sportul cu motor din județ.
Dacă în urmă cu câțiva ani a fost o perioada lungă în care Maramureșul nu a avut niciun reprezentant în această competiţie, acum, la ultima etapă a sezonului 2021, nu mai puțin de 6 echipaje s-au aliniat la start.
Practic, o adevărată echipa de raliu a luat cu asalt superbele trasee din zona Câmpulung Moldovenesc și a Suceviței.
Un raliu reinventat după 33 de ani de la ultima ediție de o echipă de organizatori profesioniști care au făcut tot posibilul să fie gazde perfecte pe durata întregii competiții.
Raliul a început vineri, cu o prezentare a echipajelor în zona pietonală a municipiului Suceava, urmată de o sesiune de antrenamente cronometrate în imediată apropiere a orașului.
Ziua de sâmbătă urma să aducă bătălia cu secundele pe cele 6 probe speciale care se arătau foarte dificile datorită temperaturii scăzute. Toate acestea într-un peisaj de toamna perfect, un total de 80 de km de probă specială urmând să fie parcurși de echipajele participante.

Frații Pop, Andrei și Mihai, pe celebrul deja VW Golf MK 2, reușesc să câștige grupa Național 12 după un parcurs excelent, cei doi demonstrându-și măiestria în condițiile de aderență înșelătoare.
Debutanţii Ovidiu Paşca și Dan Şoncutean reușesc să își adjudece clasa A3 aducând Fordul Fiesta pregătit impecabil de echipa Danny Ungur Racing după o luptă bărbătească cu echipajul clasat pe locul 2. Diferența dintre cele două echipaje după 80 de km de probe speciale a fost de doar 0.6 secunde în favoarea echipajului băimărean.
Experimentații Peter Havrila, Iulian Mărcuş reușesc un rezultat foarte bun, ocupând locul 3 la A2, clasa cu cele mai multe echipaje prezente la start cu superbul Seat Leon.
În aceeași clasă debutanţii Dănuț Manole și Florin Vălenaş reușesc un binemeritat loc 5; un rezultat excelent ținând cont de concurența acerbă de la această clasă. Cei doi reușesc timpii din ce în ce mai buni cu al lor Renault Clio RS.
Din nefericire probele selective din Bucovina au produs și multe abandonuri, iar din păcate nici echipajele maramureșene nu au fost scutite de un final premature de raliu.
Astfel frații Fânăţan, Mircea și Cristian, abandonează tehnic pe a patra probă specială după un parcurs excelent la bordul Renaultului Clio RS, ratând șansă unui rezultat foarte bun, cei doi demonstrând că pot să fie foarte competitivi pe aceste trasee dificile.


Din păcate, echipajul debutant, Balasz Botond, Barkoczi Ștefan au parte de o răsturnare spectaculoasă pe ultima porțiune a Probei Speciale Paltinul. Aceștia sunt nevoiți să abandoneze, avariile automobilului Dacia Logan fiind prea mari pentru a putea continua. Echipajul a scăpat nevătămat, dar au ratat șansa la un rezultat bun la debutul lor în raliuri.
Echipajul Alin Nistor, Andrei Brezoszki au parte de o ieșire în decor, ritmul acestora fiind foarte ridicat pe tot parcursul competiției. Elementele de siguranță au funcționat perfect astfel că doar Suzuki Swift a avut de suferit.

Așa s-a încheiat pentru echipajele din Maramureș Raliul Bucovinei. Cu siguranță a fost o experiență unică, iar ritmul tuturor echipajelor ne fac să sperăm că Maramureșul, pe lângă competițiile Raliul Maramureșului și Trofeul Gutâi, va reprezenta un nume pe harta automobilismului românesc.
Vă așteptăm să ne susțineți în 2022.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.