Important

ANTI-VIOLENŢĂ: Povestea bullying-ului… predată de adjunctul Inspectoratului de Poliție Maramureș – comisar șef Gherman Mihai

Polițiștii Biroului Siguranța Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Maramureș au fost prezenți ieri , în 24 noiembrie, atât la Școala Gimnazial[ „Nichita Stănescu” din municipiul Baia Mare, cât și la școlile gimnaziale din Satulung și Finteușu Mic – într-un maraton anti-violență. Activitățile au fost derulate împreună cu polițiștii Compartimentului Prevenire și cei ai Postului de Poliție Comunal Satulung.

Invitat de onoare a fost domnul comisar șef de poliție Gherman Mihai, adjunctul șefului Inspectoratului de Poliție al Județului Maramureș.
Copiii, îndrumați de cadrele didactice au realizat o secțiune de postere pe care le-au prezentat polițiștilor, demonstrându-și atât abilitățile artistice, cât și nivelul ridicat al cunoștințelor referitoare la tema abordată.
Misiunea polițiștilor părea, la prima vedere, una ușoară, dar copiii au adresat o mulțime de întrebări referitoare la victimele bullying-ului, dar mai ales la modul în care un copil hărțuit răspunde agresorului. “Nu este în regulă să lovești pe cineva care te agresează, ba mai mult, reacționând în acest mod, nu vei face decât să înrăutățești situația” – a subliniat comisar șef de poliție Gherman Mihai.
Un alt punct de interes a fost cel al rolului pe care îl au elevii martori în modul în care este perceput, încurajat/descurajat fenomenul și cum aceștia pot schimba percepția colegilor lor agresori sau victime.
În general cazurile de bullying sunt mai greu de observat și de multe ori este greu de făcut diferența între bullying și conflicte repetate între copii, deoarece sunt și elevi care consideră că violența psihologică sau fizică este de fapt un ritual de inițiere, o etapă normală de dezvoltare a copiilor, aspect care nu ar trebui semnalat cadrelor didactice sau familiei.
Aici elevii martori trebuie să intervină: neacceptând pasiv ceea ce se întâmplă în jurul lor și nu prin a instiga agresorul, căruia îi poate crea impresia că audiența îi stimulează comportamentul violent, ci prin a susține victima, luând o poziție clară, fermă și opunându-se agresorului.
„Vă sfătuiesc ca de fiecare dată să informați un profesor, care la rândul său trebuie să fie mereu vigilent în a identifica acest fenomen și a interveni prompt” – a mai punctat adjunctul inspectoratului. O dată identificat bullying-ul este necesar ca adulții să respecte trei principii de intervenție:

  • Să acționeze imediat!
  • Să-i ofere credit copilului agresat!
  • Să ia măsuri pentru a diminua puterea celui care agresează!
    Copiii au mai fost informați că de obicei agresorul nu este, așa cum pare, un tip puternic, ci este de cele mail multe ori un copil vulnerabil, care de fapt se ascunde în spatele acestui tip de comportament, tocmai pentru a nu fi el victimă.
    A fost o zi plăcută în mijlocul copiilor! Am învățat din povestea bullying-ului să luăm atitudine și că FIECARE este CINEVA și nu un OARECARE!

Te-ar putea interesa si

Școala Mamei” continuă la Spitalul Județean din Baia Mare

Vasile Dale

MISIUNE : Doi tineri ucraineni au alunecat pe versanți după ce au trecut ilegal granița prin munții Maramureșului

Vasile Dale

”Colindăm la Bastionul Măcelarilor” – evenimentul care aduce spiritul sărbătorilor în inimile oamenilor

Vasile Dale

Lasa un mesaj

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.