O surpriză mai mult decât neplăcută a pățit o sigheteancă la începutul lunii iunie a.c. Ca de obicei, cu toții când vedem în cutia poștală facturi, strâmbăm din nas, dar ne resemnăm și le achităm.
Dar niciunul dintre noi nu putem înțelege ce a trăit sigheteanca noastră în momentul în care a deschis plicul și a citit totalul de pe factură.. nici mai mult, nici mai puțin de 70.111,19 lei (peste 700 de milioane de lei vechi)!!!
Citind factura în cauză, vedem că în luna anterioară suma de plată a fost de 110 lei, cam aceasta fiind suma de plată în fiecare lună pentru clienta operatorului de telefonie mobilă Orange.
După ce i-a stat inima în loc preț de câteva clipe, după ce și soțul acesteia și alți vecini de bloc au confirmat cu toții că bine vede suma de plată, a urmat bineînțeles un șoc emoțional puternic și inevitabilul drum la cel mai apropiat magazin Orange pentru a cere explicații.
După ce și domnișoarele de la magazin s-au ciudit, acestea au întrebat mai sus, la șefi, despre ce este vorba. După câteva ore de așteptare agonizante, răspunsul venit prin telefon de la compania Orange a fost unul sec și anume că nu este nicio eroare de facturare și că factura trebuie achitată! Fetele de la magazin au zis că probabil că telefonul a fost virusat și a inițiat singur apeluri interminabile către numere cu plată la prețuri foarte mari / minut prin ceva țări exotice.
Ba, mai mult, cei de la Orange au blocat complet numărul de telefon până la achitarea integrală a facturii.
Familia afectată de această factură a luat legătura cu un avocat, care a formulat o cerere în scris către compania Orange prin care cer explicații și așteaptă răspunsul oficial pentru a putea acționa în consecință.
Noi, totuși ridicăm aici o problemă: de ce compania de telefonie mobilă nu a acționat blocând cartela telefonică atunci când a observat creșteri importante ale costurilor pentru abonatul în cauză? Dacă media de plată a unui abonat este de cca 100 lei / lună și brusc apar costuri de mii, apoi de zeci de mii de lei, de ce compania nu a făcut nimic în sensul de a bloca apelurile inițiate de către abonat, până la verificarea cauzei care a dus la acele creșteri de costuri? De exemplu, în acest mod acționează băncile: dacă apar operațiuni suspecte cu cardul unui client, acest card este blocat până la lămurirea situației.
Ce se va întâmpla în final cu această factură, deocamdată rămâne un mister.
Sighet 247 a solicitat companiei Orange România un punct de vedere oficial cu privire la cele relatate în acest articol, punct de vedere ce va fi publicat de îndată ce va fi primit pe adresa redacției. (sursa: Sighet247.ro)