La doi ani după ce Curtea de Apel Cluj a desfiinţat sentinţa penală nr.115 pronunţată la 15 mai 2019 de Judecătoria Jibou prin care acordul de recunoaştere a vinovăţiei a fost admis, a respins acordul de recunoaştere a vinovăţiei şi a trimis dosarul procurorului în vederea continuării urmăririi penale, pe 30 septembrie, Judecătoria Jibou a achitat-o pe inculpata Sanda Ungur, șoferița care se afla la volanului unui Volkswagen care a fost lovit de tren la Jibou, iar în urma impactului au murit alte patru tinere.
La data de 15 mai 2019, Judecătoria Jibou a stabilit pe fond o pedeapsă de trei ani de închisoare cu suspendare, pedeapsă agreată de inculpata Sanda Ungur cu procurorul de caz.
Familia fetelor decedate au atacat decizia magistraților jibouani, astfel că dosarul a ajuns la Curtea de Apel Cluj, care la data de 1 octombrie 2019 a admis apelul, a respins acordul de recunoaștere și a retrimis dosarul procurorului de caz de la Jibou, pedeapsa fiind una prea blândă.
Dosarul a ajuns din nou la Judecătoria Jibou, la judecătoarea Gabriel Matyus, care după 23 de termene de judecată, a dat o sentință nouă în acest caz, dar una de achitare, la data de 30 septembrie.
Judecătorul care a dat soluția de achitare este Gabriela Elvira-MATYUS, șefa Judecătoriei Jibou de foarte mulți ani și cu o experiență vastă în magistratură. Decizia nu este definitivă și poate fi atacată cu apel în 10 zile.
Tip soluţie: achitare
Sandra Ungur, șoferita în vârstă de 22 de ani, care conducea autoturismul ce a fost lovit de tren la Jibou, accident teribil în care și-au pierdut viața patru tinere studente din Maramureș, și-a recunoscut vinovăția și a încheiat cu procurorii din Jibou un acord de recunoaștere a vinovăției, pentru o pedeapsă de trei ani de închisoare cu suspendare.
Magistrații de la Judecătoria Jibou au decis că pedeapsa agreată de procurori cu Sanda Ungur este legală, dar Curtea de Apel Cluj respins acordul și a trimis dosarul înapoi la procuror.
Oboseala şi neatenţia, cauzele accidentului
Magistraţii jibouani au stabilit că urmărirea penală este completă şi corect efectuată, cauza decesului celor patru victime fiind neatenţia inculpatei datorată oboselii. Potrivit motivării, inculpata parcursese în ziua respectivă peste 320 de kilomentri, iar „după aproximativ 13 ore de când a fost trează şi după o zi foarte agitată, fiind obosită, cu o experienţă limitată în şofat la 22 de ani, inculpata nu a mai fost/putut fi suficient de atentă încât să nu producă această tragedie”.
Pedeapsa este „mică”, dar „suficientă”
Analizând pedeapsa asupra căreia au căzut de acord Parchetul şi inculpata, judecătorii jibouani au costatat că este în limite legale. Instanţa a apreciat că „faţă de gravitatea urmărilor, cuantului pedepsei este evident mic”, însă „nu se poate aplica o pedeapsă mai mare inculpatei fără ca această să nu execute efectiv pedeapsa închisorii”.
Iniţial, inculpata Sanda Ungur a susţinut că nu are nicio vină pentru moartea prietenelor sale şi a acuzat că sistemul ce anunţa sosirea trenului nu era funcţional. Cercetările au desfiinţat această variantă, anchetatorii stabilind că şoferiţa a ignorat semnalele acustice şi sonore de la trecerea la nivel cu calea ferată.
Reamintim faptul că Sanda Ungur, în vârstă de 21 de ani, care a condus mașina lovită de tren, accident în urma căruia au murit patru fete, s-a ales cu dosar penal pentru ucidere din culpă. Din câte se pare, tânăra nu își mai amintește nimic din ce s-a întâmplat după accident. Sanda Ungur, în vârstă de 21 de ani, nu ar fi respectat semnalele de avertizare la trecerea la nivel cu calea ferată.
Patru tinere, cu vârsta cuprinsă între 20 și 21 de ani au murit joi, 17 mai 2018, după ce mașina în care se aflau a fost spulberată de un tren. Fetele se întorceau în județul Maramureș din Cluj-Napoca, unde tocmai absolviseră Universitatea Tehnică.
Mădălina Parja, Maria Şteţ, Claudia Barboş şi Sara Pop, patru tinere în vârstă de 20 şi 21 de ani, se întorceau împreună cu prietena loc, Sanda Ungur, de la Cluj-Napoca, unde luaseră parte la festivitatea de absolvire a Universităţii Tehnice.
Sanda Ungur, 21 de ani, se afla la volanul autoturismului Volkswagen Golf. Autoturismul a fost spulberat în urma impactului, Mădălina, Maria, Claudia şi Sara decedând pe loc. Şoferiţa a supravieţuit ca prin minune, dar a rămas încarcerată în fiarele contorsionate. Pompierii au reuşit să o scoată din maşină, tânăra fiind transportată în stare gravă la Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău.
Mădălina Parja era din satul Sat-Șugatag și studia Administrarea afacerilor-Economia Firmei, dar şi Agronomie la Universitatea din Oradea. Sara Pop era din comuna Sălsig, Maramureș și era studentă în cadrul aceluiaşi Centru Universitar, la Economia Firmei. Claudia Barboș era din Ciocotiş, absolvise Liceul Teoretic „Emil Racoviţă” din Baia Mare şi studia Administrarea Afacerilor-Economia Firmei. Maria Şteţ era din Sat-Şugatag şi absolvise Colegiul Naţional „Dragoş Vodă” Sighetu Marmaţiei, şi studia Administrarea Afacerilor-Economia Firmei.
Sursa monitoruldesalaj.ro
CITEȘTE ȘI:
1 mesaj
Asta înseamnă că cei obositi la volan pot conduce liniștiti ,chiar dacă va mai fi accident cu morti și soferul va scăpa ,legea îi permite !!!! Romania lucrului bine FACUT!!