Ca urmare a calității de membru contributiv al Comunității CHARTER – European Cultural Heritage Skills Alliance, Consiliul Județean Maramureș are oportunitatea de a disemina raportul referitor la „curricula emergentă/inovatoare în domeniul patrimoniului cultural”, punând la dispoziția comunității maramureșene rezultatele studiului.
CHARTER – Alianța Europeană a Aptitudinilor și Competențelor în domeniul Patrimoniu Cultural, a lansat un nou raport: „Analiza comparativă a curriculei inovatoare/emergente”. Acesta este al doilea raport în domeniul educației, făcând parte din Pachetul de lucru 3 (WP3) – Educație și formare profesională. Raportul își propune să evidențieze curriculele care conduc la profesii inovatoare și/sau consacrate în contexte emergente și să analizeze în ce anume constau aceste, încercând să identifice acele elemente care constituie inovație în educația în domeniul patrimoniului cultural și/sau care pot fi utilizate pentru a descrie curricula în contexte emergente de patrimoniu cultural. Raportul prezintă analiza unui set cuprinzător de indicatori cantitativi și calitativi, oferind constatări specifice pentru a determina care sunt caracteristicile curriculei inovatoare/emergente.
Noul raport CHARTER Alliance explorează factorii care fac ca programele de patimoniu cultural să fie inovatoare și/sau emergente, având două obiective principale. În primul rând, sunt evidențiate programele care pot duce la profesii inovatoare și/sau care au fost stabilite în contexte emergente, analizându-le în conformitate cu cele șase funcții ale patrimoniului cultural identificate de CHARTER. În al doilea rând, raportul își propune să exploreze ceea ce face curricula să fie inovatoare și/sau emergentă, încercând să identifice acele elemente care constituie inovație în educația pentru patrimoniul cultural și/sau care pot fi utilizate pentru a descrie curricula în contextele emergente ale patrimoniului cultural. Aceste elemente sunt exprimate în raport ca indicatori, care vor pune bazele elaborării liniilor directoare pentru formarea profesională vocațională, învățământul superior și formarea profesională continuă în domeniul patrimoniului cultural, sub egida curriculei inovatoare/emergente.
Raportul este rezultatul desfășurării unui sondaj intern în rândul membrilor consorțiului CHARTER și al unei analize a literaturii de specialitate care contribuie la studiul unor programe inovatoare sau emergente pentru sectorul patrimoniului cultural. Pentru a oferi o analiză obiectivă, au fost selectați o serie de indicatori formali, incluzând sectorul educației, tipurile de educație și formare, formatul, durata, creditele, nivelurile de calificare naționale și europene, etc. Pentru a înțelege pe deplin care sunt elementele care definesc și modelează curricula inovatoare sau emergentă, a fost conceput un set de trei grupuri de indicatori calitativi:
• Indicatori generali legați de inovare/emergență, inclusiv relevanță pentru societate/piață, noutate și accesibilitate/conștientizare.
• Elemente structurale, cum ar fi formatul de livrare, oportunitățile de învățare la locul de muncă și elementele de colaborare.
• Elemente de conținut, evaluarea trans-interdisciplinarității, a competențelor de bază/transversale ale patrimoniului, sustenabilitatea, digitizarea etc.
Prelucrarea datelor și analiza detaliată a tuturor acestor indicatori au ca rezultat o serie de constatări specifice pe care le puteți consulta în detaliu accesând raportul complet, pe care îl regăsiți aici: Microsoft Word – D3.2. First layout.docx (charter-alliance.eu).
• Aflați mai multe despre CHARTER Alliance: https://charter-alliance.eu/
• Abonați-vă la newsletter: http://bit.ly/CHARTER-newsletter