Proiectele de infrastructură preluate „la pachet” cu portofoliul de ministru de la Transporturi sunt o „castană fierbinte”. Ministrul Sorin Grindeanu a preluat de la predecesorul său, USR-istul Cătălin Drulă, o mulțime de proiecte blocate pentru care acum trebuie să răspundă și să le găsească rezolvare. Presiunea este cu atât mai mare cu cât aceste proiecte sunt așteptate de români, unele dintre ele de ani buni.
„ Este o abordare tendențioasă, a la radio Erevan să spui că este «eșec» al Ministerului Transporturilor. În fapt, ceea ce este reclamat ca fiind anulare sau reziliere de licitații ori de contracte reprezintă acțiune și decizie care salvează proiectele, nu le torpilează. Drumurile noastre toate,. Proiectele de infrastructură vitale pentru economia românescă nu sunt un eșec, sunt o asumare pentru ministrul Grindeanu”, a subliniat Gheorghe Șimon, deputat PSD de Maramureș.
Nu mai puțin de 15 proiecte de infrastructură rutieră au avut în 2022 licitații sau contracte anulate, pentru unele dintre acestea rezilierea fiind singura variantă pentru deblocarea/reluarea proiectării sau a execuției.
„Unele proiecte au fost deblocate, inclusiv prin ajustarea consistentă a legislației. Însă altele erau într-un stadiu cu șanse extrem de mici de evoluție și singura soluția corectă și eficientă a fost rezilierea. Deci ceea nu vorbim de un eșec, vorbim despre salvarea proiectelor în cauză. Noi, în Maramureș, avem o vorbă: Nu lăsa pe mâine ce poți face azi! Urmând acest principiu, colegii mei social-democrați acționează pentru a mai salva ce se poate din «dezastrul» găsit în multe dintre ministere. Este o acțiune asumată și nu un eșec așa cum mulți aleg să vadă!”, a mai punctate Gheorghe Șimon, deputat PSD de Maramureș.