La mai bine de trei ani de la accidentul mortal dintre Socond și Hodișa, judecătorul de cameră preliminară de la Judecătoria Satu Mare a dispus miercuri, 4 septembrie 2024, începerea procesului penal. Conform informațiilor PresaSM, un bărbat, de 51 de ani, din localitatea Someș-Uileac, județul Maramureș, aflându-se la volanul unui autovehicul pe un sector de drum în lucru a accidentat mortal un bărbat, de 79 de ani, din localitatea Cuța, care se deplasa în calitate de pieton pe partea carosabilă.
Conducătorul autovehiculului a fost testat cu aparatul alcooltest rezultatul fiind negativ. Totul s-a întâmplat în data de 27 iulie 2021.
În rechizitoriul procurorilor – obținut de PresaSM – se arată că inculpatul lucra în calitate de şofer pe autoutilitara basculantă și a ajuns pe un segment de drum pe care se efectuau lucrări de asfaltare situat pe Drumul Județean 193A, între localităţile Socond şi Hodişa, unde urma să descarce încărcătura de balast ce o transporta. Astfel, șoferul a oprit autoutilitara lângă un utilaj (autogreder), în faţa căruia urma să descarce balastul.
În acelaşi timp, în zona în care se efectuau lucrările a venit victima, care a ignorat avertizările martorului de a trece prin acel loc, sens în care şi-a continuat deplasarea printre cele două vehicule, pe direcţia înainte.
În acest context, șoferul, pornind de pe loc, după aproximativ câţiva metri, a efectuat un viraj la dreapta, moment în care a acroşat pietonul şi a trecut cu roţile din partea dreaptă peste acesta, producându-i leziuni care i-au cauzat decesul.
Potrivit Raportului de autopsie medico-legală, întocmit de către Serviciul Medico-Legal al Judeţului Satu Mare, moartea victimei, în vârstă de 79 de ani – talie de 165 de cm – a fost violentă. Alcoolemia victimei la momentul decesului a fost zero.
Conform Raportului de expertiză criminalistică, întocmit de Institutul Naţional de Expertize Criminalistice – Laboratorul Interjudețean Timișoara, cauza producerii accidentului o constituie atât deplasarea victimei pe Drumul Județean 193A, pe zona mediană a drumului printre cele două vehicule, într-o zonă în care se efectuau lucrări la drum, cât şi punerea în mişcare a autoutilitarei şi efectuarea virajului la dreapta, în condiţiile în care victima se deplasa în faţa acesteia. De asemenea, s-a stabilit că autoutilitara staţiona, prin urmare conducătorul auto trebuia şi putea să ia toate măsurile necesare (includem în acestea inclusiv modificarea poziţiei sale în postul de conducere) care să-i confere posibilitatea observării victimei atât lângă partea laterală dreapta prin oglinda laterală, cât şi în faţa autoutilitarei şi abia după aceea să pună în mişcare autoutilitara.
În consecinţă, șoferul avea obligaţia de a efectua o analiză atentă a condiţiilor existente, respectiv a poziţiei victimei pe partea carosabilă, putând lua în consecinţă o decizie pertinentă privind oportunitatea plecării de pe loc, respectiv a efectuării virajului la dreapta.
Sursa presasm