PSD consideră că viitorul Educației din România este mult prea important pentru a fi decis în spatele ușilor închise, mai ales că în ultimele trei decenii legislația din acest domeniu s-a modificat de prea multe ori, fără rezultate spectaculoase. PSD a început, luni, o serie de consultări cu societatea civilă și specialiștii din Educației asupra celor două proiectele de lege, elaborate de Guvern, privind învățământul preuniversitar și universitar.
„România educată promovată și trâmbițată în campaniile electorale arată bine pe hârtie, dar nu prea are echivalent în realitatea zilelor noastre. România nu își permite încă o reformă superficială în acest domeniu. PSD susține participarea tuturor părților interesate la o dezbatere aprofundată și transparentă asupra modificărilor legislative propuse de Guvern. Trebuie să ținem cont de părerea celor direct implicați în actul educational, să adaptăm actul legislativ la nevoile actuale”, a subliniat Gheorghe Șimon, deputat PSD de Maramureș.
În cadrul primei runde întâlniri, parlamentarii PSD din comisiile de specialitate ale Parlamentului s-au întâlnit cu reprezentanții asociațiilor aleșilor locali. Consultările se vor desfășura până la finalul lunii martie și vor cuprinde discuții cu sindicatele din Educație, cu profesorii și rectorii, cu elevii, studenții și părinții, cu ONG-urile de specialitate, cu grupurile parlamentare ale PSD și cu experții în Educație ai PSD din organizațiile județene ale partidului.
„Scopul consultărilor este de a prelua din partea societății civile toate observațiile și completările pentru îmbunătățirea celor două proiecte de lege. Pe baza acestor discuții, PSD va elabora un set de amendamente pe care le va susține în cadrul Coaliției și în comisiile de specialitate ale Parlamentului”, a mai adăugat Gheorghe Șimon.
În privința reformei propuse de Ministerul Educației, PSD va urmări în primul rând respectarea următoarelor unor principii fundamentale în orice sistem educaţional din lume: Acces egal și neîngrădit la educație pentru toți copiii; Combaterea abandonului școlar; Dezvoltarea învățământului dual, bazat pe însușirea unor aptitudini practice și cunoștințe profesionale, care să permită absolvenților un acces cât mai bun pe piața forței de muncă. Dezvoltarea after-school-ului pentru sprijinirea părinților care muncesc.