BREAKING NEWSEvenimentMaramuresul Istoric

VIDEO: Se redeschide traficul feroviar de călători între Ucraina și România prin Sighet, însă CFR anulează trenuri care pleacă din Sighet. Ce spune primul ministru despre acest fapt?



O situație absurdă se petrece în Sighet, absurd care nu mai miră pe nimeni. Până la mijlocul lunii decembrie a.c. se va redeschide traficul feroviar de călători cu Ucraina, respectiv calea ferată cu ecartament larg între Teresva (UA) – C-lung la Tisa – Sighet – Valea Vișeului – Berlibaș (UA). Toate bune și frumoase, doar că, odată sosiți călătorii din Ucraina, nu prea mai au cu ce continua călătoria cu trenul mai departe.

În luna decembrie intră în vigoare noul mers de tren, valabil timp de un an de zile. Mă așteptam ca, odată cu deschiderea traficului feroviar de călători cu Ucraina, să existe noi trenuri, în special inter regio, (IR) care să lege Sighetul de marile orașe ale României (Cluj-Napoca, București, Timișoara, Iași etc.), respectiv reintroducerea trenului de Sighet – Budapesta (anulat cu câțiva ani în urmă). Acest fapt ar reconecta Sighetul pe harta feroviară și ar crește numărul de călători.

Din păcate, CFR-ul, prin serviciul Mers de tren,. își bate efectiv joc atât de călători cât și de CFR însăși. La mijloc ar fi, potrivit surselor noastre, o înțelegere mai veche dintre cei care fac mersul de tren și firmele care operează cu autobuzele din zonă: cei din CFR fac mersuri de tren astfel încât lumea să fugă de trenuri și să circule cu autobuzele, iar cei responsabili din CFR își fac sărbătorile prin Maramureș, pe la cabane exclusiviste de pe Valea Vaserului (totul, bineînțeles pe banii patronilor firmelor de transport auto de călători).

Cu ocazia vizitei primului-ministru al României, Nicolae Ciucă, în Sighet, l-am întrebat la conferința de presă ce părere are despre aceste aspecte. Acesta mi-a răspuns într-un limbaj de lemn că va analiza situația și că va dispune măsuri. Adică, cel mai probabil, că nu se va face nimic: mari șefi din CFR vor chefui pe banii patronilor de autobuze, iar călătorii au de suferit. Puteți urmări video mai jos cu întrebarea pe care i-am adresat-o premierului și răspunsul pe care l-am primit, de la min. 27:40.

Mai menționăm că pe actuala infrastructură, cu un mers de tren făcut în interesul călătorilor și al CFR, trenul între Sighetu M. și Cluj-Napoca poate parcurge distanța de 223 km în mai puțin de 5 ore. Însă, pentru că nu acesta este interesul, trenul parcurge distanța chiar și în 7 ore, fapt ce alungă călătorii spre autobuze. Nici orele de sosire în Cluj Napoca (noaptea spre miezul nopții, respectiv la 5 dimineața nu este convenabilă pentru călători).

O scurtă analiză a noului mers de tren, total defavorabil călătorilor:

  • Pe relația Sighetu M – Cluj Napoca există următoarele legături:
  • R 4116 / R 4113 (tren direct): Sighetu M 16:10 – Cluj Napoca 23:00 (durata călătoriei 6 ore 50 min), preț bilet întreg clasa a II-a 35 lei);
  • R 4118 / IRN 1837 (tren direct): Sighetu M 23:30 – Cluj Napoca 05:30 (durata călătoriei 6 ore 0 min), preț bilet întreg clasa a II-a 54 lei) – obs. Nu circulă în zilele de Sămbătă;
  • Pe relația Cluj Napoca – Sighetu M există următoarele legături:
  • R 4110 / R 4112 (tren direct): Cluj Napoca 03:35 – Sighetu M. 10:00 (durata călătoriei 6 ore 25 min), preț bilet întreg clasa a II-a 35 lei);
  • R 4114 / R 4115 (tren direct): Cluj Napoca 14:35 – Sighetu M. 21:30 (durata călătoriei 6 ore 55 min), preț bilet întreg clasa a II-a 35 lei) – obs. nu circulă în zilele de Duminică;
  • Pe relația Sighetu M – București Nord există următoarele legături:
  • R 4114 / IRN 1642 (tren direct): Sighetu M. 16:10 – București Nord 06:35 (durata călătoriei 14 ore 25 min), preț bilet întreg clasa a II-a 115 lei);
  • o variantă ce implică trei trenuri diferite (două schimbări de tren), cu plecare din Sighet la 23:30 și sosire în București Nord la 13:57);
  • Pe relația București Nord – Sighetu M există următoarele legături:
  • IRN 1641 / R4112 (tren direct): București Nord 21:01 – Sighetu M. 10:00 (durata călătoriei 12 ore 59 min), preț bilet întreg clasa a II-a 115 lei);
  • o variantă ce implică trei trenuri diferite (două schimbări de tren), cu plecare din București Bord la 06:49 și sosire în Sighetu M. la 21:30).

Trenul direct către Timișoara Nord s-a anulat, iar despre cel de Budapesta nici nu mai vorbim.

Sursa sighet247.ro

Sursa video Adi Rusu

https://www.facebook.com/watch/live/?ref=external&v=429386862732299

Te-ar putea interesa si

Fost subprefect de Maramureș, Oana Oșanu a fost numită șefă la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă

Vasile Dale

ATENŢIE ŞOFERI semaforul la nivelul cu cale ferată din Hideaga nu funcţionează! ASIGURAŢI-VĂ înainte să treceţi!

Vasile Dale

EXCLUSIVITATE / DIN NOU ÎN BORŞA / ACTUALIZARE: Cap de cerb împușcat, agăţat de un copac în fața sediului Poliției Borșa. Ce spune IPJ Maramureş

Vasile Dale

Lasa un mesaj

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.